Returer och reklamationer

 

 

Returer och Byten:

Du har full bytes och ångerrätt 14 dagar efter du mottagit varan. Varan måste vara oanvänd, i dess originalförpackning samt oskadd (du får ta ut varan ur kartongen och pröva den men inte använda plagget, var försiktig med smink och parfym). Du står själv för frakten vid alla returer och byten. 

Innan ni returnerar/byter varan måste ni kontakta oss på help@leatherfactory.se för godkänande. Se till att ha faktura/ordernummer redo.

 

Efter godkännande skickas varan till:

Jewel House AKM AB

Västerlånggatan 10

111 29 Stockholm

Sweden

 

Märk försändelsen med ärende nummret.


Reklamationer:

Vid skador på paketet ska detta anmälas på plats vid utlämingstillfälet. Är det fel eller en skada på varan måste ni anmäla detta på help@leatherfactory.se, se till att inkludera:

  • Namn
  • Telefonnummer
  • Ordernummer
  • Beskrivning på skadan/felet 

Vi avgör då hur vi löser detta på bästa möjliga sätt och anser vi reklamationsärendet vara giltig så får ni en returfraktsedel av oss. När vi mottagit varan gör vi följande i ordning:

  • Om möjligt reparerar vi varan.
  • Du får en ny vara.
  • Du får tillbaka pengarna för varan samt fraktkostnaden.

Vi betalar tillbaka pengarna inom 1 vecka i de flesta fall men det kan ta upp till 30 dagar.

 

Är reklamationen felaktig debiteras kunden frakt- samt returfraktkosnaden.  

 

Efter godkännande skickas varan till:

Jewel House AKM AB

Västerlånggatan 10

111 29 Stockholm

Sweden


Märk försändelsen med ärende nummret.